31 Tem 2012

LASAGNE BOLOGNESE


 


 
MALZEMELER (4 Kisilik) 20*20 cm BORCAM

BOLOGNESE SOSUN MALZEMELERI

Zeytinyag
300 gr. Kiyma
1 Orta Boy Havuc
1 Büyük Boy Sogan
1 Dis Sarimsak
500 gr. Domates (ben 1 Kutu Domates Konservesi Kullandim)
1 Kutu Misir
(Türkiyede Sanirim kutular kücük sizler 2 Kutu Kullanin)
tuz,karabiber,nane,Kekik


HAZIRLANISI

Kiymayi Zeytinyag ile pisir daha sonra soganlari ilave et ve kavur baharatlari dök ve iyice karistir en sona Domates ve Misirlari ilave et ve kisik ayarda pisir ve kenara al sogusun.


BESAMEL SOSUN MALZEMELERI

750 ml Süt
3 Kasik Un
2,5 Tatli Kasigi Vegeta


HAZIRLANISI

Ben Besamel Sosunu biraz farkli yapiyorum; Sütü tencereye al unu vegetayi ilave et ve kaynat, ve sürekli karistir kaynayana kadar dibi tumasin. Pudding kivarimindan azcik civik olcak yani un az gelirse un ilave edebilirsiniz.


MAKARNA MALZEMELERI

8 Yaprak Lasange
(Ben Barillanin Lasangnesini kullandim)


HAZIRLANISI

Makarna kaynatir gibi tencereye su koy kaynasin ve Lasagne´leri 2-3 dakika kaynat fazla degil. (Tuz Kullanmadim)
Süzgece al soguk su serp üstüne.


ÜSTÜ ICIN:

Mozarella veya Kasar


LASANGE HAZIRLANISI

Iki Lasange Makarnasi genisliginde Borcam al.
Bolognes Sosununu Üce Böl.
Iki adet Lasange yapragini borcama serp ardindan Besamel Sosu serp ve esit bir sekilde sür ve Bolonegse Sosunu (Kiymayi) ücte birini sosun üzerine yay. Bu islemi iki kere daha yapiyoruz.
Elinde kalan son 2 yaprak lasange´lari koyup üzerine besamel sosu sürüp lasangemisizi firina sür 200 derecede pisir. Ben Mozarellayi & Kasari en sona serptim o zaman cok yanmiyor Mozarella & Kasar. Bunu Pismeye yakin yapiyorum bir iki dakikada Mozarella & Kasar ile kaliyor nefis oluyor.


Afiyet Olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder