31 Tem 2012

BEYTi KEBABI



MALZEMELER

KÖFTESI ICIN:


500 gr. Kiyma
2 dilim ufalanmis ekmek ici
2 adet Kuru Sogan
3 dis Sarimsak
1 adet Yumurta Sarisi
Karabiber, Tuz, Kirmizipulbiber


HAMUR ICIN:

Yarim kg Un
1 Yemek Kasigi Maya (ben Kuru Maya Kulandim 1 paket)
1 Tatli Kasigi Tuz
aldigi kadar Su


SOSU ICIN:

2 Yemek Kasigi Tereyagi
1 Yemek Kasigi Salca
Yarim Cay Bardagi Su
Tuz
istege göre Pul Biber
Yogurt


HAZIRLANISI

Ilik Su icinde mayayi eriterek, unu tuzu ekleyip yumusak bir hamur elde edin. Üzerini Örtüp bir saat kadar mayalandirin. Bu Hamurdan cok büyük olmayan (yumurtaan biraz büyük) bezeler yapin. Bunlari acin ve Tavada veya sacda pisirin ben Tavada pisirdim.

Köfteler icin sogani, sarimsagi rendeleyin sonra diger malzemeler ile karistirin 1 saat kadar Buzdolabinda bekletin ne kadar beklerse o kadar güzel oluyor. Sonra Uzun Köfteler hazirliyarak kizartin. Her Köfteyi Yufkalarin arasina koyup rulo seklinde sarin. Üzerine Yogurdu Serpin ben sarimsakli yaptim yogurdu arzuya göre yapabilirsiniz sarimsagi. Son olarakda yapmis oldugunuz Sosu üstüne serpin ve servis edin.


Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder